SWOT-Analyse skabelon

Indholdsfortegnelse

SWOT-ANALYSE skabelon 

Hent gratis en SWOT-Analyse skabelon lige her. Mangler du en skabelon til din SWOT-analyse? så kan du nemt og ganske gratis hente en her. 

Hent SWOT-analyse skabelon i et word dokument her. 

SWOT-analyse skabelon til Word

Skal du lave en SWOT-analyse, så kan du ganske gratis hente en skabelon til Word lige her, så skal du kun koncentrere dig om at analysere din virksomhed. På den måde kan du spare en masse tid på at designe din egen SWOT-analyse. 

Når du har hentet dit Word dokumentet og lavet din skabelon, kan du nemt ændre dit Word dokument til en PDF fil. Hvis du vil have din skabelon over i PowerPoint kan du blot kopier analysen fra Word dokumentet og implementere det i et PowerPoint slide. 

En SWOT-analyse er god at lave uanset om din virksomhed er helt ny eller har eksisteret i mange år. Når din nuværende virksomhed gerne vil indtræde nye markeder, produkter osv. så kan en SWOT-analyse være med til at hjælpe din organisation med at analysere både det interne og eksterne i virksomheden. 

Mange virksomheder laver en form for SWOT-analyse på deres vigtigste konkurrenter, for at få et billede af hvordan virksomheden skal positionere sig over for konkurrenter.

Styrker og svagheder er de interne faktorer i din virksomhed – ting, som du har en vis kontrol over og kan ændre. Det kan være medarbejde, placering mm.

Muligheder og trusler er eksterne – elementer der foregår uden for din virksomhed. Her kan du udnytte dine muligheder for at beskytte virksomhedens svagheder. Eksterne elementer kan være konkurrenter, priser, samarbejdspartnere B2B og B2C markedet.

Du kan læse meget mere om hvordan en SWOT-analyse den laves og bruge en af disse SWOT-skabeloner til at nå helt i mål med din analyse. 

Scroll to Top