Brandkey
BrandKey kan hjælpe dig med både at definere og kommer mere direkte ind til kernen af jeres brand. Modellen består af 8 punkter.
- Competition
- Target
- Insight
- Benefits
- Values and Personality
- Discriminator
- Reasons to believe
- Essence
Brandkey eksempel med LEGO
Competition – LEGO opererer på legetøjsmarkedet, og konkurrenterne er andre legetøjsprodukter og brands.
Target- målgruppen for LEGO er drenge i alderen 1 til 14 år, målrettet af forskellige LEGO sub-brands.
Insight- Børn kan lide at udforske, skabe og bruge deres fantasi i legen. Fri-bygning er et kerneelement.
Benefits- LEGO tilbyder børnene en struktureret og stimulerende måde at bruge deres kreativitet og fantasi i deres leg med LEGO.
Values and Personality- Kreativ og fantasifuld, legende og stimulerende, nysgerrig og fuld af fantasi.
Discriminator- Aldersspecifikke produkter, der tilbyder en unik byggekreativitet og leg for børn
Reasons to believe – Produkter af høj kvalitet, byggesystem, ikoniske temaer og produkter, aldersrelateret
Brand essens – Kreativt bygning i spil