Brandkey – Se modellen på dansk og forstå brandkey

Brandkey

BrandKey kan hjælpe dig med både at definere og kommer mere direkte ind til kernen af jeres brand. Modellen består af 8 punkter.

  • Competition
  • Target
  • Insight
  • Benefits
  • Values and Personality
  • Discriminator
  • Reasons to believe
  • Essence

Brandkey eksempel med LEGO

Competition – LEGO opererer på legetøjsmarkedet, og konkurrenterne er andre legetøjsprodukter og brands.

Target- målgruppen for LEGO er drenge i alderen 1 til 14 år, målrettet af forskellige LEGO sub-brands.

Insight- Børn kan lide at udforske, skabe og bruge deres fantasi i legen. Fri-bygning er et kerneelement.

Benefits- LEGO tilbyder børnene en struktureret og stimulerende måde at bruge deres kreativitet og fantasi i deres leg med LEGO.

Values and Personality- Kreativ og fantasifuld, legende og stimulerende, nysgerrig og fuld af fantasi.

Discriminator- Aldersspecifikke produkter, der tilbyder en unik byggekreativitet og leg for børn

Reasons to believe – Produkter af høj kvalitet, byggesystem, ikoniske temaer og produkter, aldersrelateret

Brand essens – Kreativt bygning i spil

 

Kommentar

Scroll til toppen