Digital Value Proposition

Digital Value Proposition er et unikt salgsargument (USP), også kaldet et unikt salgsforslag, er en markedsføringserklæring, der adskiller et produkt eller et brand fra dets konkurrenter. 

En USP kan prale af den laveste pris, den højeste kvalitet, den mest erfaring, den første i sin produktklasse eller en anden egenskab, der adskiller tilbuddet fra konkurrenterne. Et unikt salgsargument kan opfattes som “det du har, som konkurrenterne ikke har.

En succesfuld USP lover en klart formuleret fordel for forbrugerne, og tilbyder dem noget, som konkurrencedygtige produkter ikke kan eller ikke tilbyder. USP bør også være overbevisende nok til at tiltrække nye kunder. 

Det balancerer nøje, hvad kunden ønsker, med det, virksomheden gør godt, eller hvad den kan levere, som de andre ikke kan. Ideen er at få produktet eller brandet til at skille sig ud fra konkurrenterne på en unik måde. 

USP’en bør appellere til det, kunden interesserer sig for og klart differentiere virksomhedens tilbud fra alle andres.

 

Kommentar

Scroll til toppen