Hvad er Keystone Pricing
Keystone-pricing eller keystone pris, er en prisstrategi, hvor alle varer er beregnet med dobbelt engrospriser. Keystone pricing er en metode som blev brugt før brug af computere. Så metoden er en gammeldags måde at prissætte produkter på.
Denne metode at prissætte er fleksibel og kan justeres for at producere enhver fortjeneste. Derfor, hvis en virksomhed finder ud af, at forbrugerne er villige til at betale mere end det dobbelte af engrosbeløbet, kan de fastsætte en højere pris for mere overskud.
Keystone prisen x2 engrosprisen
Fordele ved Keystone pricing
- Strategien er enkel at bruge og den primære fordel ved Keystoning er, at det er meget let at beregne. Derfor behøver en detailhandler i en lille opsætning ikke at investere i komplekse og dyre systemer for at administrere sine konti og beholdning.
Ulemper ved Keyston pricing
- Markering af priser for at modtage en fortjenstmargen på 50% kan gøre produkter for dyre, og derfor er virksomheden ikke konkurrencedygtige.
- Da webshops sænker omkostningsforventningerne til et andet udvalg af produkter, reducerer det antallet af varer, der kan prissættes til keystone.